TÜM YATIRIM TEŞVİK
DANIŞMANLIĞIMIZ TEK BAŞLIKTA

BÖLGESEL YATIRIMLARINIZ İÇİN ALABİLECEĞİNİZ TEŞVİK BELGESİ VE MUAFİYET İŞLEMLERİNİZ
İLE İLGİLİ HİZMET VERİYORUZ

YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANLIĞI

Tüm yatırım teşvik danışmanlığımız tek başlıkta! Bölgesel yatırımlarınız için alabileceğiniz teşvik belgesi ve muafiyet işlemleriniz ile ilgili hizmet veriyoruz.

HIZLI İLETİŞİM

    SUN AND SUN OLARAK
    YATIRIM TEŞVİK BELGESİ DANIŞMANLIĞI KAPSAMINDA VERDİĞİMİZ HİZMETLER;

    1. Teşvik Alınacak Yatırımın Analizi

    Yatırım konusunun uygulanabilirliği, öngörülen istihdam sayısı, sektörü ve sabit maliyet tutarı (makine, arsa, inşaat ve diğer giderler) gibi kalemler değerlendirilerek analiz edilir.

    1. Teşvik Özelinde Teknik Süreç Yönetimi  

    Yetkilendirme, bilgi girişi işlemleri, ön başvuru işlemleri, finansal kiralama işlemleri ve gerçekleşme gibi aşamaların yürütülmesi ve takibi yapılır.

    1. Yatırım Teşvik Revize İşlemlerinin Yapılması 

    İlgili uzmanın talepleri doğrultusunda E-TUYS sistemi üzerinden revize işlemleri gerçekleştirilir.

    Her sektör, bölge, yatırım tutarı, yatırım cinsi, alınacak makine teçhizat vergilendirmeleri, yurt dışından ülkeye makinenin çekilmesi, gümrük müşavirliği ile ID paylaşımları ve beyanname süreçlerinin yürütülmesi sağlanır.

    1. Teşvik Belgesi Tamamlama/Kapatma İşlemleri

    Yatırım bitince tamamlanma vizesinin çıkarılması ve belgenin kapatılması sağlanır. 

    1. Teşvik Unsurlarının Kullandırılması

    TMS-20 standardı kapsamında devlet teşviklerinin muhasebeleştirilmesi sağlanır. Ayrıca şirkete en uygun olan finansal hesaplama yöntemi seçilir, gider azaltıcı unsurların netleştirilerek girişinin yapılması hususunda danışmanlık hizmeti verilir.

    YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
    NEDİR?

    Yatırım teşvik belgesi, üretimde yüksek katma değer yaratmak, bölgeler arası ekonomik dengesizlikleri gidermek, istihdam yaratmak ve dünya ölçeğinde rekabet gücü sağlamak için yatırımların ve yatırımcıların devlet tarafından desteklenmesi amacıyla verilen belgedir.

    YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
    2012/3305 Sayılı Karar Doğrultusunda
    • Tasarrufların katma değeri yüksek yatırımlara yönlendirilmesi,
    • Üretim ve istihdamın artırılması,
    • Uluslararası rekabet gücünü artıracak ve araştırma-geliştirme içeriği yüksek bölgesel ve büyük ölçekli yatırımlar ile stratejik yatırımların özendirilmesi,
    • Uluslararası doğrudan yatırımların artırılması,
    • Bölgesel gelişmişlik farklılıklarının azaltılması,
    • Kümelenme ve çevre korumaya yönelik yatırımlar ile
    • Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin desteklenmesine ilişkin usul ve esasları belirlenmesi hedeflenmektedir.
    CESİTLERİ

    YATIRIM TEŞVİK BELGESİNİN
    SAĞLADIĞI AVANTAJLAR

    Teşvik Belgesi alınması sayesinde;

    • İthalatta Gümrük Vergisi Muafiyeti,
    • KDV İstisnası,
    • Gelir Vergisi Stopajı Desteği,
    • Gelir ve Kurumlar Vergisi İndirimleri,
    • İşçi ve İşveren Bazında Sigorta Primi Desteği,
    • KDV İadesi,
    • Yatırım Yeri Tahsis Desteği,
    • Yapı Harçları,
    • Emlak ve Damga Vergisi Muafiyetinden
    • Proje Bazlı Nakit Desteklerine kadar pek çok avantaj sunulmaktadır.
    YATIRIM TEŞVİK BELGESİNDEN
    KİMLER FAYDALANABİLİR?
    • Gerçek kişiler,
    • Adi ortaklıklar,
    • Sermaye şirketleri,
    • Kooperatifler,
    • İş ortaklıkları,
    • Kamu kurum ve kuruluşları,
    • Kamu kuruluşu niteliğindeki meslek kuruluşları,
    • Dernekler ve vakıflar,
    • Yurt dışındaki yabancı şirketlerin Türkiye’deki şubeleri bu belgeden faydalanabilmektedir.
    YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
    ÇEŞİTLERİ

    15.06.2012 tarih ve 2012/3305 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren teşvik sistemi 4 farklı uygulamadan oluşmaktadır:

    • Bölgesel Teşvik Uygulamaları
    • Öncelikli Yatırımların Teşviki
    • Stratejik Yatırımların Teşviki
    • Genel Teşvik Uygulamaları
    HIZLI İLETİŞİM

      YENİLENEBİLİR
      ENERJİ

      Yenilenebilir enerji, sürekli yenilenen doğal süreçlerden üretilen enerjidir. Buna güneş ışığı, jeotermal ısı, rüzgar, gelgitler, su ve çeşitli biokütle biçimleri dâhildir. Bu enerji tüketilemez ve sürekli yenilenir. Yenilenebilir enerji, sürekli yenilenen ve hiç tükenmeyen doğal kaynaklar kullanılarak üretilir.

      GÜNEŞ ve RÜZGAR
      ENERJİSİNE YÖNELİK YATIRIM TEŞVİK

      Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine göre:

      “24.02.2022 tarih ve 31760 sayılı resmi gazetede yayımlanan 5029 sayılı Bakanlar Kurulu Karar’ına istinaden lisanssız faaliyet kapsamında ve bağlantı anlaşmasındaki sözleşme gücü ile sınırlı olmak kaydıyla, güneş enerjisine dayalı elektrik üretim tesisi yatırımları ile rüzgâr enerjisine dayalı elektrik üretim tesisi yatırımları faiz/kar payı desteği sağlanmaksızın, 1 inci, 2 inci ve 3 üncü bölgelerde gerçekleştirilmeleri halinde 4 üncü bölgede uygulanan, 4 üncü, 5 inci ve 6 ncı bölgelerde gerçekleştirilmeleri halinde ise bulunduğu bölgede uygulanan bölgesel desteklerden yararlandırılacaktır.”

      GES ve RES
      YATIRIM TEŞVİK DESTEĞİNİN SAĞLADIĞI AYRICALIKLAR

      Güneş Enerjisi yatırımları ve rüzgar enerjisi yatırımları yeni yapılan değişiklik ile birlikte yatırım yeri fark etmeksizin 4. bölge teşvikleri kapsamına alınmış ve kurumlar vergisi, SGK, KDV ve Gümrük Vergisi desteklerinden yararlanabilir duruma gelmiştir. Daha üst bölgelerdeki (5 ve 6. bölgeler) ise bulunduğu bölgenin teşviklerinden yararlanmaya ise devam edecektir. Yararlanmanın yapılabilmesi için alınacak makineteçhizat için yerli üretim taahhütnamesi gereklidir.

      GES Yatırım teşvik belgesi ve RES yatırım teşvik belgesi Sanayi Bakanlığından alınmaktadır.

      Yatırım teşvik mevzuatında yapılan değişiklik ile;

      “Güneş enerjisinden elektrik üretimi yatırımlarında; modernizasyon niteliğindeki yatırımlar, 240 KW altı kapasitedeki (çatı dâhil) yatırımlar.” yatırım teşvik belgesi dolayısıyla yatırım teşviklerinden yararlanamamaktadır.

      • Buradan hareketle 240 KW ve üzerindeki güneş enerjisi elektrik üretimi yatırımları yatırım teşviklerinden yararlanabilecektir.
      • Yatırım Teşvik Belgesi alınabilmesi için ise hangi ilde yatırım yapılacak ise o ildeki asgari yatırım tutarı şartının gerçekleştirilmesi gerekmektedir. 1 ile 2. bölge illeri için 3 milyon TL, 3, 4, 5 ile 6. bölgelerde yer alan iller için 1,5 milyon TL asgari yatırım şartı yer almaktadır.
      YATIRIMCILARIN KULLANABİLECEĞİ TEŞVİKLER

      BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMALARINDA SAĞLANAN DESTEK UNSURLARI

      Destek Unsurları BÖLGELER
      1 2 3 4 5 6
      KDV İstisnası Var Var Var Var Var Var
      Gümrük Vergisi Muafiyeti Var Var Var Var Var Var
      Vergi İndirimi Yatırıma Katkı Oranı* (%) OSB ve EB Dışı 15 20 25 30 40 50
      OSB ve EB İçi 20 25 30 40 50 55
      Sigorta Primi İşveren Hissesi Desteği OSB ve EB Dışı 2 yıl 3 yıl 5 yıl 6 yıl 7 yıl 10 yıl
      OSB ve EB İçi 3 yıl 5 yıl 6 yıl 7 yıl 10 yıl 12 yıl
      Yatırım Yeri Tahsisi Var Var Var Var Var Var
      Faiz ve Kar Payı Desteği İç Kredi 3 puan 4 puan 5 puan 7 puan
      Döviz / Dövize Endeksli Kredi 1 puan 1 puan 2 puan 2 puan
      Sigorta Primi İşçi Hissesi Desteği 10 yıl
      1.BÖLGE 2.BÖLGE 3.BÖLGE 4.BÖLGE 5.BÖLGE 6.BÖLGE
      Ankara Aydın Adana Afyonkarahisar Bayburt Adıyaman
      Antalya Balıkesir Burdur Aksaray Çankırı Ağrı
      Bursa Bilecik Düzce Amasya Erzurum Ardahan
      Eskişehir Bolu Gaziantep Artvin Giresun Batman
      İstanbul Çanakkale Karaman Bartın Gümüşhane Bingöl
      İzmir Denizli Kırıkkale Çorum Kahramanmaraş Bitlis
      Kocaeli Edirne Kütahya Elazığ Kilis Diyarbakır
      Muğla Isparta Mersin Erzincan Niğde Hakkari
      Tekirdağ Karabük Samsun Hatay Ordu Iğdır
      Kayseri Trabzon Kastamonu Osmaniye Kars
      Kırklareli Rize Kırşehir Sinop Mardin
      Konya Uşak Malatya Tokat Muş
      Manisa Zonguldak Nevşehir Tunceli Siirt
      Sakarya Sivas Yozgat Şanlıurfa
      Yalova Şırnak
      Van
      Bozcaada ve Gökçeada
      HIZLI İLETİŞİM

        YATIRIMCILARDA OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER

        SGK Borcu olmamalı
        veya borcunu
        yapılandırmış ve
        aktif ödüyor olmalı.

        Yatırım tutarı en az
        1.500.000,00 TL
        olmalı. (1 ile 2.
        bölge illeri için
        3.000.000,00 TL)

        Yatırım Teşvik Belgesi
        çıkarılmadan önce
        yapılan hiçbir masraf
        kalemi belge
        istisnalarına dahil
        edilemediğinden tüm
        satın alma işlemleri
        belge alımından sonra
        yapılmalı.

        Yatırım en az 240
        KW ve üzeri
        olmalı.

        SUN DANIŞMANLIK TARAFINDAN VERİLEN HİZMETLER

        SUN DANIŞMANLIK TARAFINDAN VERİLEN HİZMETLER

        1. SÜREÇ ANALİZİ

        ÖN FİZİBİLİTE ÇALIŞMASININ YAPILMASI

        • Yatırımın tutarının, sektörünün, sabit maliyet tutarı içerisinde yer alan; makine-ekipman, arsa ve inşaat maliyetlerinin, öngörülecek uygun istihdam sayısının, ilgili faiz desteğinin hesaplanarak yatırım analizinin yapılması.
        • Yapılacak yatırımın bölge ve dünya kalkınma planlarına uygunluğu, yatırım ihtiyacının doğuş hiyerarşisi ve uygulanabilirliğini anlatan fizibilite raporunun hazırlanması

        SOLAR ASİSTAN YAZILIMI İLE FİZİBİLİTE ÇALIŞMASININ YAPILMASI

        • Elektrik tüketimi için Güneş Enerjisi Sisteminin (GES) ön maliyeti ve uygulanabilirliğinin analiz edilmesi.
        • Tesisin elektrik tüketim verileri ve lokasyonu baz alınarak SolarAsistan yazılımıyla hesaplanıp ortalama tutarın analiz edilmesi.

        2. TEKNİK SÜREÇ

        ÇAĞRI MEKTUBUNUN ALINMASI

        Çağrı mektubu alınması için tesisin kurulu olduğu yerdeki ilin elektrik dağıtım şirketine ilgili bilgi ve belgelerle başvuru yapması sağlanır.

        Evraklar sunulduktan sonra dağıtım şirketinin uygunluk görüşü yazısı ile süreç ilerletilir. Tüm bu aşamaları yürüten Sun Danışmanlık çağrı mektubunun ivedilikle alınması için tüm süreçleri sorumluluk bilinciyle organize eder.

        BAĞLANTI ANLAŞMASI VE TEK HAT ŞEMASI ÇÖZÜMÜ

        6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu kapsamında, yeni bir tesis veya kullanım yerine yönelik elektrik enerjisi taleplerinde, dağıtım şirketleriyle tüketici arasında yapılan anlaşmanın organize edilmesi.

        Elektrik sistemlerinin öz şekilde ifade edilmesini sağlayan bir plan olan tek hat şeması çözümü ile kurulan yapıdaki elektrik dağıtım sistemine ilişkin gerekli analizlerin yapılması ve uzman mühendis tarafından teknik proje çizimlerinin yapılarak müdahalelerin uygulanması.

        3. İDARİ SÜREÇ

        YATIRIM TEŞVİK BAŞVURUSU

        Yatırım Teşvik Belgesi almak için Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına müracaat edilerek E-TUYS sistemi üzerinden yetkilendirme, başvurunun yürütülmesi, finansal kiralama işlemlerinin organize edilerek sistem girişlerinin yapılması.

        Bakanlık incelemesinin ardından eksiksiz şekilde yapılan müracaat ile Yatırım Teşvik Belgesinin düzenlenmesi.

        YATIRIM TEŞVİK REVİZE İŞLEMLERİ

        Yatırım Teşvik Belgesi almak için Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına müracaat edilerek E-TUYS sistemi üzerinden yapılan müracaatın ilgili uzman ile takip edilmesi ve firma talebi ile revize işlemlerinin sistem açılışları ile organize edilmesi.

        4. TEŞVİK KULLANDIRILMASI

        YATIRIM TEŞVİK UNSURLARININ KULLANDIRILMASI

        Yatırım Teşvik Belgesinin alınmasıyla elde edilen avantajların TMS – 20 standardı kapsamında devlet teşvikleri ile yardımlarının muhasebeleştirilmesi ve raporlanmasına odaklanarak teşvik ve yardımlardan sağlanan faydanın raporlanması.
        TMS – 20
        standardı kapsamında firmaya uygun teşvik sunum yönteminin seçilmesi.

        Brüt yöntem seçildiyse harcanan ilişkili giderlerin ayrı hesaplarda, net yöntemde seçildiyse ilişkili giderleri azaltıcı bir unsur olarak, gider hesaplarıyla netleştirilmesi.

        0212 934 3521 hemen ara!