Yurt İçi ve Yurt Dışı Pazar Araştırma ve Analizi Hizmeti  

Yurt içi ve yurt dışı pazar araştırma ve analizi hizmeti, işletmenizin ürün ve firma rekabetinin çok yüksek olduğu pazarlarda ürünlerinizin ve hizmetlerinizin başarılı olması için gerekli araştırma, analiz ve değerlendirme süreçlerini kapsamaktadır. Masabaşı pazar araştırması ve yerinde pazar araştırması olarak iki süreçten oluşan pazar araştırması, yurt içinde başarısını yükseltmeyi hedefleyen ve bu başarılarını yurt dışı pazarlarına da taşımak isteyen işletmeler için tamamlanması gereken bir çalışmadır. 

Yurt İçi ve Yurt Dışı Pazar Araştırması Nedir? 

Pazar araştırması, potansiyel pazarları hakkında istatistiki veriler ışığında istihbarat niteliğinde bilgiler toplamak isteyen işletmelerin gerçekleştirdiği bir süreçtir. Yurt içi pazar araştırması, bu sürecin ülkenin iç pazarlarına yönelik olarak yürütülmesini ifade ederken yurt dışı pazar araştırması dünyanın farklı ülkelerini de analiz ederek ihracat potansiyelleri ile ilgili bilgi edinme sürecini kapsamaktadır. Pazar araştırma ve analizleri işletmelerin şu gibi sorulara cevap bulmalarını sağlamak amacıyla yapılmaktadır: 

  • İşletmenin müşterileri kimlerdir?
  • Müşteri portföyü nasıldır?
  • İşletmenin hedeflediği pazardaki ana oyuncular kimlerdir? 
  • Pazarın büyüklüğü, davranış modelleri ve eğilimleri nasıldır? 
  • Pazarın dağıtım kanalları ve nelerdir? 
  • Pazardaki ortalama fiyatlar nelerdir? 

Yurt İçi ve Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır? 

Pazar araştırması, masabaşı pazar araştırması ve yerinde pazar araştırması iki ana süreçten oluşmaktadır. Bu iki süreç birbirini tamamlamaktadır. Başarılı bir yerinde pazar araştırması gerçekleştirmek için öncelikle masa başı araştırma sürecinin tamamlanması gerekmektedir. Masabaşı araştırma süreci iki aşamalıdır, bunlar hedef pazarın seçilmesi ve hedef pazar potansiyeli ölçümü süreçleridir. Küresel piyasaların ve dünyadaki olayların günlük takibi, ticari ve ekonomik verilerin analiz edilmesi, konu ile ilgili uzmanlarla gerçekleştirilen görüşmeler masabaşı pazar araştırması sürecinin içerisinde yer alır. Masabaşı araştırma sürecinde pazar araştırmasının amacı, ürünün sınıflandırılması, bilgi edinilecek kaynakların tespiti, elde edilen verilerin kategorilere ayrılması ve veri bankası oluşturma aşamalarının tamamlanması gerekmektedir. 

Pazar araştırmasının ikinci süreci olan yerinde pazar araştırması, pazar araştırmasını gerçekleştiren birimin doğrudan ziyaretler gerçekleştirerek bilgi edinmelerini ifade etmektedir. Gerçekleştirilecek ziyaretlerin verimli geçmesi ve istenilen bilgilerin edinilmesi masabaşı pazar araştırması sürecinin başarısına bağlıdır. Yerinde pazar araştırması özellikle yurt dışı pazar araştırması için oldukça önemlidir. Bu kapsamda, işletmeler hedefledikleri ihracat pazarlarına ilişkin bilgi elde etmek ve potansiyel iş ortakları ve müşterileri ile görüşmeler sağlamak amacıyla yurt dışı ziyaretlerinde bulunurlar. Ayrıca bu faaliyetleri gerçekleştirmek isteyen işletmeler Ticaret Bakanlığı’nın Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği, Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği gibi devlet desteklerinden yararlanabilmektedir. Yerinde pazar araştırması sürecinde işletmeler dağıtım kanalları ile görüşmeler sağlamak, rakiplerin üretim tesisi ve mağazalarına gidip gözlemde bulunmak, meslek ve ilgili kuruluşları ile toplantılar yapmak ve üretici dernekleri ile görüşmek gibi farklı faaliyetlerde bulunabilirler. 

Pazar Analizi Nasıl Yapılır? 

Pazar analizi, bir endüstri alanında bulunan bir pazarın yapısını, dinamiklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını inceleyen çalışmayadır. Pazar analizi çerçevesinde incelenmesi ve değerlendirilmesi gereken altı unsur vardır. Bunlar; pazarın demografisi ve bölümleri, hedef pazar, pazarın ihtiyaçları, pazardaki rekabet, pazara girişteki engeller ve regülasyonlar olarak sıralanabilir. Pazar analizi çalışmasını gerçekleştirirken birbirinden farklı birçok unsura dikkat edilmelidir, özellikle yurt dışı pazar analizi çalışmasında hedef ülkenin sahip olduğu koşullar dikkate alınmalıdır. 

SUN& SUN Danışmanlık olarak 16 yıllık tecrübemiz ile Yurt içi ve Yurt dışı pazar araştırma ve analizi süreçlerinde sizlere profesyonel pazar araştırması danışmanlık desteği sunmaktan mutluluk duyarız.  

 

0212 934 3521 hemen ara!